maanantai 29. elokuuta 2011

sisustus suunnittelua

Mulla on pieni muotonen paniikki.
tai paniikki ja paniikki 
mut anyway!

Sitten ku me saadaan asunto, niin millä mä asunnon sisustan?
Edellisestä kodista lähti mukaan 
keittiönpöytä. 
(no, ex-mies on ostamassa aika lailla kaikki tavaransa uusiks, eli saan häneltä 
lipastoa, mikroa, hyllyä ja sen sellasta.. tosin ne on mustia kaikki melkein,
niin päätin että lipaston maalaisin ainaki valkoseks..)
niin ja tietysti sellasta pientä ku taulua, 
kynttilää, valaistusta, kirjoja, leffoja
ymsyms.
Pesukoneen saan mutsilta ku he ostivat pesutornin!
Ja kaikki neiti M tavarat. 

Oon selaillu eri netti sivui, tehny hintavertailua tavaroista mitä tarviin
eli melkein kaikesta.
aloitetaan esim iha sängyllä,
 telkkarilla, läppärillä. 
Uudet lakanat ja pyyhkeet haluan ehdottomasti. 
Astiasarjanki haluan uudet. 
En todellakaan ex-mieheni ukin vanhoi..
Ikeasta saa makeita 24 pack astiasarjan iha suht hyvään hintaan. 
Ikeasta saa tosin muutaki nastaa mitä todellaki meinaan ostaa!
:-D
Ja sit jotenki oon niin rakastunu taljoihin, että haluisin joko kunnon karvamaton tai
musta valkoisen lehmäntalja maton olkkariin!



Oon tosi sisustusvimmanen ihminen, 
rakastan sisustaa!
Eli odotan innolla että pääsen sisustaa meidän uutta kotia neiti M kanssa.
Värimaailma on luultavasti hyvin vaalea, luonnonläheiset värit.
Valkoinen, luonnonvalkoinen, beigeä ja ehkä hivaus kirkasta punaista! 
Neiti M huoneesa tulee olemaan vaalean pinkkiä ja valkoista.
Oon myös innostunu näistä isoista sisustuskirjaimista. 
Neiti M huoneeseen haluan ehdottomasti sellaiset, hyllyn päälle hänen oman nimensä. 
+ olohuoneeseen jotain tyyliin DREAM tai SWEET HOME.


Olen asennoitunut että tullaan saamaan kaksio. 
Yksiöön en suostu 
ja kolmiosta saan vain haaveilla. 

Ajatus olis että neiti M saisi oman huonee,
itse nukkuisin olohuoneessa. 
En todellakaan halua mitään huoneen jakoa, esim kirjahyllyllä. 
Eli hankin 120/140cm sängyn missä nukun yöt ja päivisin se on sohva. 
Isoja, pieniä tyynyjä ja joku kiva päiväpeitto. 
En myöskään suostu mihinkään keittokomero kaksioon. 
Keittiö on siis must!
Talossa pitää olla hissi ja mieluiten parveke. 
Nuo ovat melkein ainoat ehtoni asuinhakemuksessa.
Niin ja + en suostu iha minne vain muuttamaan, en edes helsingin sisäisesti..

  Oioi, 
haluan päästä sisustamaaan!




4 kommenttia:

  1. Oi, toi läppäri on ihana :D Ja mä oon myös ihan hullaantunu noihin kirjaimiin! Sun uudesta tulee varmasti hieno ;) ja me muuten tullaan sit joskus kahvittelee teille! Ettäs tiiät :D

    VastaaPoista
  2. Todellaki tuutte, koko konkkaronkka! Mut voitais kyllä nähä tässä lähiaikoina myös <3

    VastaaPoista
  3. harmi ettet oo löytäny vieläkään asuntoa! tosi outoa tolleen et pienen lapsen äiti joutuu jonottaa ja ties mitä menee ohi ja saa asunnon:/ tietty siel on varmaan tunkua ku on koulut alkanut jne.

    Mä joudun nyt kirjottaa anonyminä koska en halua vielä kaikkien tietoisuuteen asioita mutta mäkin oon hakenut eroa ja kun asunto on miehen nimillä ois mulla ollu uuden haku eessä mut onneks mun mies luovuttaa asunnon mulle ja me jäädään tähän mun lapsen kanssa ja hän etsii uutta. Mä en ois jaksanut käydä henkisesti läpi tollasta odottelua ja epätietoisuutta! meillä kyllä ei ole mikään kaupungin asunto eikä miehenikään hae sellaista, outoa että heillä on tuollainen käytäntö ettei sitten saa asuntoa jos haluaa luovuttaa asunnon kun lakihan määrää,että asunnon saa luovuttaa perheen jäsenelle ja mikään vuokrasopimus ei sitä saa kieltää ja on laitonta muutenkin asettaa tuollaisia perusteita, jos heillä on jotain sitä vastaan on heidän haettava oikeudelta päätös että heillä on painavat perustelut miksi asuntoa ei sulle saisi luovuttaa ja aika harva lähtee tappelemaan oikeuteen,siinäkin kun voi mennä kuukausia että josko vielä miettisitte sitä vaihtoehtoa ? ja juttelette sen päättäjän kanssa siellä.. tässä muutama linkki esim.

    http://www.laki24.fi/vuok-asuinhuoneistonvuokra-vuokraoikeusperheenjasen.html

    http://www.kuluttajaliitto.fi/files/547/Vuokraopas_Suomen_Kuluttajaliitto.pdf

    tuollakin on,että siis kenelle tahansa ei saa siirtää mutta sitten lukee selvästi

    " Vuokralainen voi vuokrasopimuksen siirtokiellosta huolimatta siirtää vuokrasopimuksen
    sellaiselle perheenjäsenelleen, joka jo ennestään asuu vuokrahuoneistossa.
    Tällä ei vuokralaisen kannalta ole kovin suurta merkitystä, koska perheenjäsenillä
    on oikeus käyttää vuokrahuoneistoa kotinaan suoraan lain nojalla, kuten
    edellä on selostettu. Vuokrasopimuksen siirrosta on tässäkin tapauksessa ilmoitettava
    vuokranantajalle kirjallisesti."

    kysyitkö itse kaupungilta asiaa vai miehesi?

    VastaaPoista
  4. Moikka Anonyymi!
    voi ei, tsemppiä sullekki, erot ei oo niin helppoi. Ilman itkua ja kyyneliä ei pärjää..

    Mä en oo enää ees miettiny vaihtoehtoa että jäisin edelliseen asuntoon. Haluan uusiin piireihin, ja sit viel ku ex-mies on jäämässä samalle tielle ku mitä aikasemmi asuttii.. tuntuis että oltais liian lähekkäin. ja PLUS että ex-anoppi asustelee tuossa viereisessä talossa :-D haluan pois sielt!
    Olen itse ollu kaupnkiin yhtydessä..

    VastaaPoista

Jätäthän ajatukset kirjoituksestani tähän, kiitos ♥